Benjamin Aggerbeck, GF 2020

Et stærkt musikerforbund kræver et stærkt DMF København

Jeg stiller op som Næstformand i KMO for at kæmpe for følgende 3 hovedpunkter

1) Ny ledelseskultur og Ny mødekultur

Vi skal have aktiveret de medlemsvalgte bestyrelsesmedlemmer. Det gør vi ved at stramme op på beslutnings- og udvalgsprocesser i bestyrelsen. Bestyrelsen skal lave en mission og strategi om hvad, hvordan og hvorfor vi er til for medlemmerne i København. Vi skal lægge en gennemarbejdet vision ud til vores medlemmer og vise at fremtidens DMF København kan bevæge sig med tiden ved at være et team, der tager arbejdshandskerne på, lægger en plan og kommer i gang.

2) KMO skal være broen til lokalpolitikere og vi skal være broen til nye samarbejder!

KMO skal arbejde i mange politiske lag, men især på det lokalpolitiske plan, hvor vi skal præsentere en stærk musiker-dagsorden. Vi skal turde at tage dialogen med lokale spillesteder og vi skal lave kampagner med andre kunstnerorganisationer, der vil kæmpe samme musikersager, som os.

3) KMO skal være en stærk bro til vores medlemmer

- Lokalafdelingen skal have stærke rødder ud i de mange musikgrene, der lever i København. Mit fokus har været Ungdomsudvalget. Det er stadigvæk ét af mine fokus; at vi skal have et aktivt og musikerformidlende udvalg, der ser, oplever og formidler fra et ungt musikerperspektiv og samtidig formidler hvad unge musikere ønsker og forventer fra lokalafdelingen og fra DMF generelt.

Valg til Delegeret.

De delegerede har en særlig vigtig rolle. De bærer alle DMF Københavns medlemmers stemmer videre til Kongressen.

Jeg stiller op som delegeret for at bære stemmer videre til kongressen, hvor jeg stiller op som 2.næstformad i DMF.  Jeg stiller op i en formandstrio med Søs Nyengaard (Formandskandidat) og Henrik Jansberg (Næstformandskandidat). Vi kæmper for at skabe forandring med forankring i musikernes virkelighed. Vores trio har bredden og viljen til at arbejde for alle musikere.