Maria Kynne, GF 2020

Maria Kynne

Jeg hedder Maria Kynne og har været medlem af DMF KBH siden 1997. Jeg var på det tidspunkt studerende på rytmisk musikkonservatorium og allerede dengang interesseret i den politiske side af musikerlivet. Jeg havde en plads i studienævnet og senere, da jeg blev medlem af Dansk Korforbund, har jeg fortsat arbejdet i forbundets forretningsudvalg.

Jeg har indgående kendskab til Jazz-, world- og folkemusikmiljøet men arbejder også med klassiske kammerensembler, ligesom jeg i mange år har undervist på MGK og derfor også har indsigt i uddannelsesmiljøerne.

Min tid i DKF har givet mig et indblik i situationen for vores store overenskomstansatte kor og orkestre. Truslen om nedskæringer er bare en af de mange storme på musikhavet lige nu. Nok er vi ramt af en pandemi, men også af en stærk bevægelse, der forsøger at gøre op med ulige forhold i branchen. Det ser jeg som en meget positiv udvikling.

Jeg stiller op til valg som delegeret til kongressen, hvor jeg mener, min organisatoriske erfaring, brede musikerprofil og snart 25 år som professionel musiker og kapelmester gør mig egnet til at deltage i debatten og beslutningerne på kongressen.