• berlin topbanner small
  • berlin topbanner small
  • berlin topbanner small
  • berlin topbanner small
  • berlin topbanner small

Sara Nigard Rosendal, GF 2020

Sara Nigard Rosendal

Mit navn er Sara Nigard Rosendal, og jeg stiller op som delegeret til kongressen samt som kandidat til Hovedbestyrelsen.

Jeg har siddet i DMF Københavns bestyrelse siden 2013 og forinden været aktiv i afdelingens ungdomsudvalg. Jeg er uddannet klassisk slagtøjsspiller og arbejder især med ny musik, som går på tværs af genrer og kunstformer. 

Med mit arbejde i DMF kæmper jeg for:

• At tale musik og kultur op: Kulturen er lige nu på en sidsteplads i det politiske landskab, og det skal vi have lavet om på. Vi skal punktere de mange myter, der hersker omkring vores kulturliv i Danmark.
  • En mere ligestillet musikbranche, hvor vi aktivt arbejder på bred repræsentation, når det kommer til køn, alder og etnisk ophav. Musikbranchen er desværre også præget af sexisme, og den vil jeg til livs.
  • Bedre rettigheder til musikere - især for prekariatet/freelancere. Vi skal arbejde, gerne på tværs af forbund og brancheorganisationer, for at lappe de huller, der er i systemet.
  • Inddragelse af de yngre og nyuddannede musikere og bedre kontakt til musikuddannelserne.
  • Generelt bedre kommunikation til medlemmer.
  • Ny kultur i bestyrelsesarbejdet: Jeg tror, vi kan få flere og grundigere resultater, end vi gør nu, ved at bruge hinandens kompetencer bedre og uddelegere opgaverne mere hensigtsmæssigt.

Jeg støtter den opstillede formandskabs-trio bestående af Søs Nyengaard, Henrik Jansberg og Benjamin Aggerbæk, da jeg mener, at de repræsenterer en vigtig forandring for DMF.