• berlin topbanner small
  • berlin topbanner small
  • berlin topbanner small
  • berlin topbanner small
  • berlin topbanner small

Thomas Sandberg, GF 2020

Thomas Sandberg

Jeg har valgt at stille op til hovedbestyrelsen i DMF, fordi musikeres arbejdsvilkår i Danmark og respekten herfor, samt kunstens placering og betydning i samfundet, optager mig. 

Vi er i en alvorlig tid, hvor kulturens institutioner, orkestre, spillesteder og freelancemusikere over en bred genremæssig palet er truet, og hvor både fag- og kulturpolitisk handlekraft og strategisk tænkning er påkrævet. 

Jeg går ind for at samle alle de gode stemmer og kompetencer, der er til stede i DMF og rette dem konstruktivt mod de samfundsmæssige udfordringer, vi kigger ind i.

Samarbejde og diversitet er vigtige pejlemærker for mig - ladet med både erfaring og nytænkning. 

Jeg har som freelancemusiker i 30 år bevæget mig i de fleste genrer og har også haft min gang i orkestre, ensembler og teatre. Jeg har spillet for både børn og voksne over hele verden og har i mit virke altid forsøgt at nedbryde grænser mellem genrer og kunstformer for at skabe nyt.

Jeg har stor kulturpolitisk erfaring via bl.a. medlemskab af Statens Kunstråd Musikudvalg og har ligeledes fagpolitisk erfaring fra DMF i forbindelse med bl.a. overenskomstforhandlinger med LMS.

Jeg modtog DMF’s tillidsmandspris Årets Walde i 2019. Læs mere på: www.thomassandberg.dk