Paul Frederiksen, GF 2020

Paul Frederiksen

Jeg er 58 år, uddannet sanger fra DKDM, og kom ind i DMF ved sammenlægningen med Dansk Korforbund i år.

Jeg var fast fuldtidsansat i Den Jyske Operas Kor (DJOK) i 00'erne, men har ellers været kor-freelancer i et kludetæppe af korttids- og deltidsansættelser, mest hos overenskomstdækkede arbejdsgivere, men også andre slags. Jeg er p.t. kontraktansat på deltid i DR KoncertKoret.

Jeg har sideløbende undervist, og i de senere år har jeg privat studeret kordirektion. Jeg er fast leder af koret i amatøroperaforeningen Opera Nordsjælland.

Jeg har været fagligt organiseret helt fra min studietid hvor jeg var formand for Studenterrådet. Siden har jeg været formand for Den Jyske Operas Kor og nu for Assistentforeningen på Det Kgl. Teater og som følge heraf medlem af Korforbundets forretningsudvalg i mere end 10 år. Jeg har også været TR, bl.a. på Det Ny Teater. Jeg er næstformand for Korsangernes Fællesråd.

Mit fokus er derfor en stadig øget organisering, flere og bedre overenskomster, større solidaritet med free-lance arbejdere, både i vores eget fag og via FH andre steder hvor man har tilsvarende problemer.