Nina Ulf Jørgensen, GF 2020

Nina Ulf Jørgensen

Gennem mere end 20 år har jeg arbejdet professionelt på mange arenaer i dansk musikliv.
Jeg har et stort netværk i både den klassiske og den rytmiske verden og et godt kendskab til både børn og voksne, amatører og professionelle - og ikke mindst stor viden om vores musikuddannelser.

Jeg har været medlem af DMF i knap 15 år - men spiller ikke længere selv, da mange andre gør det meget bedre end mig. I stedet arbejder jeg kontinuerligt for at skabe stabile og stærke rammer, som kunsten og musikken kan blomstre i.

Mine mange år som generalsekretær i landsorganisationen for de danske musikskoler, DAMUSA, har givet mig erfaring med det politiske arbejde på musik- og kulturområdet og styrket min relation til mange organisationer i musiklivet. En af mine sidste bedrifter som generalsekretær var, som optakt til forhandlingerne om musikhandlingsplanen, at samle alle involverede musikorganisationer til et dialogmøde forud for et møde med den daværende kulturminister.

Mit musikpolitiske ståsted er: #viharkunétmusikliv. Det skal vi værne om og forstå, at hele branchen er et økosystem, hvor ændringer og påvirkninger ét sted kan give genlyd mange andre steder.

Jeg fungerer pt. som konsulent for flere institutioner og sidder i bestyrelserne for bl.a. Musik & Ungdom og Sangcenter København.