• berlin topbanner small
  • berlin topbanner small
  • berlin topbanner small
  • berlin topbanner small
  • berlin topbanner small

Sanne Grøn, GF 2020

Sanne Grøn 2

Sanne Grøn

Jeg er uddannet klassisk trompetist fra Nordjysk Musikkonservatorium med musiklærereksamen i 2001og herefter 2 studieår i Frankrig. 

Siden studietiden har jeg brændt for at undervise. Jeg har altid funderet over den gode og tidlige musikalske begyndelse hos barnet. Dette førte mig til efteruddannelsen leg, spil og bevægelse på RMC og senere Suzuki uddannelsen for trompet. 

Siden 2005 har jeg været ansat på Helsingør Musikskole, dette er min hovedbeskæftigelse. Her underviser jeg trompetelever i alderen 5-20 år, har cornethold på Hornbæk skole, indgår som lærer i et af blæserorkestrene samt har barn/ forælder hold i grundskolen. 

Jeg er valgt som TR på musikskolen. Udover den pædagogiske udvikling, interesserer jeg mig meget for mine kollegers faglige vilkår og arbejdsmiljøet.

Vi har dalende elevtal på musikskolerne. Musikpædagogik skal øverst på dagsordenen og vi skal igang med at sparre med hinanden på tværs af musikskolerne, konservatorierne og det professionelle musikliv.

Flere Musikskoler samarbejder med folkeskolerne. Det går godt, men der er også udfordringer. Vi må  være i stand til at tage de svære snakke. Hvad går godt, hvad er mindre godt og vi skal videns dele med hinanden.

Vi har brug for en musisk rød tråd i Danmark, og vi skal overbevise politikerne om at kunst, kultur og musik skal øverst på dagsorden.

Jeg brænder for dette, og har stor lyst til at yde en faglig indsats.