• berlin topbanner small
  • berlin topbanner small
  • berlin topbanner small
  • berlin topbanner small
  • berlin topbanner small

Vanja Santos, GF 2020

Vanja Santos

”Stor sanger fuld af energi. Toppen i øjeblikket: VANJA SANTOS, CONCHA BUIKA, KATIE MELUA ”musik har en baggrund i de brasilianske rødder, men er dybt tvunget og stærkt blandet med amerikansk europæisk jazz / rock, funk og pop."
Marie-Louise Truelsen - ALT for DamerneMagazin - 2013

Vanja Santos er en brasiliansk sanger, skuespillerinde, komponist og tekstforfatter. Hendes karakteristiske stemme og sætninger går ikke kun gennem knogler og marv, men går også dybt ind i hjertets fundament "(en koncertanmeldelse foretaget af Boris Rabinowitsch i avisen Politiken).

Født i Rio de Janeiro, voksede op i Brasiliens moderne hovedstad Brasilia og er i dag bosat i Danmark. Hun kommer fra en kunstnerisk familie.

Hun har deltaget i forskellige cd'er og lanceret sin egen "I say Time", "Todas as Coisas" "VIRTUALbossajazzsamba" Black is Beautiful "Hyldest til Elis Regina.Vanja fortsætter sin solokarriere med sit arktuelalbum" Time of Love "

Gennem mere end 40 år har jeg arbejdet professionelt på mange arenaer internationale.

Jeg har et stort netværk i den rytmiske verden og et godt kendskab til både børn og voksne, professionelle - og ikke mindst viden om musik.

Jeg har været medlem af DMF i knap 20 år -  og spiller aktiv. 

Arbejder jeg kontinuerligt for at skabe stabile og stærke rammer, som kunsten og musikken kan vokser og giv profisionale musiker en bedre økonomi, hvor det kan koncetrere meger i sin criativitet.

Mine mange år som sanger og skuspilleriner og kulturområdet og styrket min relation i musiklivet.  

"Musik kan, helbreder det fysiske, sind og sjæl", det er mit musikpolistike ståsted i branche.

Det skal vi værne om og forstå, at hele branchen er et kapitalister "niche", hvor ændringer og påvirkninger ét sted kan give genlyd mange andre steder. 

Mit musikhandlingsplanen tilat samle alle involverede, speciele det inependent musiker, med radio og spilsted, tænkerer at vi er flerer, men same er vi en.

Taknemelighed, Love Love Love and Musik from Vanja Santos.